راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه -فروشگاه دوچرخه اوگرمتال

راهنمای خرید دوچرخه ، اگر قصد خرید دوچرخه را دارید ولی نمیدانید چه دوچرخه بخرید! یا کدامین برند دوچرخه بهتر است ! دوچرخه شهری بخرید یا دوچرخه حرفه ای یا شاید هم دوچرخه کوهستان !

شاید هم به فکر انتخاب یک دوچرخه مقرون به صرفه هستید یا بالعکس در فکر خرید دوچرخه گران قیمت! اگر میان هزاران یا و چرای انتخاب یک دوچرخه مانده اید ؟ گروه فروشگاه دوچرخه اوگرمتال تمام سعی خود را مینمایید تا در این مقاله به تمام سوال های که ممکن است به ذهن شما برسد برای انتخاب یک دوچرخه یا خرید دوچرخه  شما را یاری نمایید .

فهرست مطالب آموزش راهنمای خرید دوچرخه:

  • معرفی انواع دوچرخه و کاربردهای آن ها
  • معرفی سبک های دوچرخه پرکاربرد
  • معرفی دوچرخه های درجه یک و دو و متفرقه
  • هزینه مورد نیاز خرید یک دوچرخه
  • خرید دوچرخه نو یا خرید دوچرخه دست دوم
  • راهنمای انتخاب سایز مناسب دوچرخه
  • تنظیم سایز دوچرخه متناسب با هر فرد
  • از کجا یک دوچرخه مناسب بخریم ؟

معرفی انواع دوچرخه و کاربردهای آن ها :

همان طور که میدانید دوچرخه ها در انواع مختلفی تولید میشوند و هر کدام از این نوع دوچرخه ها کاربردهای مخصوص خودشان را دارند که ما در این مقاله به طور خولاصه به معرفی انواع دوچرخه و کاربردهای آن ها میپردازیم .

دوچرخه کوهستان :

همان طور که از نام این دوچرخه پیدا هست ، مناسب مسیرهای خاکی و سخت است که در هفت مدل که نامشان در زیر آمده است تقسیم بندی شده اند . تفاوت اساسی در مدل دوچرخه کوهستان در اجزای یا همان نوع قطعاتیس که در این دوچرخه ها به کاربرده شده است مانند :

1- زوایه سر (سرزاویه‌ای قابل تنظیم) 2- زاویه لوله صندلی 3-مقدار فشردگی فنر  4- طراحی فنر 5- دنده ها 6- فرمان 7- ترمز ها

انواع دوچرخه کوهستان – خرید دوچرخه کوهستان -فروشگاه اینترنتی اوگرمتال

· انواع دوچرخه کوهستان :

  1. کراس کانتری Cross country
  2. اسپرت Sport
  3. تریلTrail
  4. آل مونتاینAll mountain
  5. / اندروEnduro
  6. دانهیلDownhill
  7. فت بایکFat bikes

راهنمای خرید دوچرخه کوهستان - فروشگاه دوچرخه اوگرمتال

دوچرخه شهری :

 

همان طور که از نام این دوچرخه پیدا است، مناسب استفاده در شهر میباشد البته قابل ذکر است بعضی از این نوع دوچرخه های شهری به قدری پیشرفت مهندسی در ساخت و طراحی این نوع دوچرخه های شهری شده است که مناسب سفرهای طولانی نیز هستند .

امروز دوچرخه های شهری در طراحی های مختلف و زیبای روانه بازار شده اند که شما میتوانید این نوع سبک دوچرخه شهری را در فروشگاه اینترنتی اوگرمتال مشاهده نماید .

انواع دوچرخه شهری:

  1. دوچرخه شهری urban
  2. هیبریدHybrid
  3. فیتنسFitness
  4. تاشوfolding bike

دوچرخه شهری - فروشگاه دوچرخه اوگرمتال

دوچرخه توریستی :

نام دیگر دوچرخه های توریستی دوچرخه تورینگ میباشد وکاربردهای سفری و ماجراجوی دارد در کل برای مسافت های طولانی کاربرد دارد که مقاومت بالای از خود نشان میدهد

انواع دوچرخه توریستی:

  1. توریستیTouring

دوچرخه جاده :

همان طور که میدانید این نوع دوچرخه ها دارای لاستیک های نازک میباشند دلیل این امر نیز ایجاد اصطکاک کمتر با زمین است و فرمان این نوع دوچرخه ها پایین تر از زین دوچرخه است به طوری که دوچرخه سواران باید خم شوند و فرمان را بگیرند  این ویژگی، اصطکاک هوا با دوچرخه و دوچرخه سوار را کاهش می دهد . این نوع دوچرخه مناسب جاده های آسفالت می باشد و برای مسابقات مورد استفاده قرار میگیرد .

انواع دوچرخه جاده (کورسی)

  1. مسابقه ای RACE
  2. جاده Endurance
  3. سایکل کراسCYCLOCROSS
  4. تایم تریل و سه گانه TRIATHLON
  5. دوچرخه پیست/  TRACK

دوچرخه جاده - فروشگاه دوچرخه اوگرمتال

دوچرخه نمایشی :

این نوع دوچرخه ها برای حرکت نمایش مورد استفاده قرار میگیرند مانند پرش از پله ها و موانع داخل شهر

 انواع دوچرخه نمایشی:

  1. جامپ / dirt jump
  2. بی.ام.ایکس bmx
  3. تریال trial

دوچرخه نمایشی - فروشگاه دوچرخه اوگرمتال

دوچرخه برقی :

نام دیگر دوچرخه های برقی E-BIKE  میباشد و مجهز به یک موتور الکتریکی کوچک که دوچرخه‌سوار را در طی کردن مسیر یاری می‌کنند. این نوع دوچرخه ها در واقع پدال زدن را برای دوچرخه سوار آسان مینماید .

انواع دوچرخه برقی :

  1. برقی / Electric

دوچرخه بچه گانه – کودک :

همان طور که میدانید این نوع دوچرخه ها در سایز های 12- 16- 20- 24 در رنگ های مختلف و برندهای متنفاوت تولید میشوند .

دوچرخه های بچه گانه نیز از نظر سبک نیز به دو دسته تقسیم بندی میشوند 1- دوچرخه دخترانه 2- دوچرخه پسرانه که تفاوت به وجود آمده در سبک دوچرخه بچه گانه را میتوان به نوع آناتومی بدن دختران و پسران اشاره نمود.

انواع دوچرخه بچه گانه – سایزهای متفاوت -برندهای متفاوت

خرید دوچرخه بچه گانه - فروشگاه دوچرخه اوگرمتال

معرفی سبک های دوچرخه پرکاربرد:

سه سبک از دوچرخه های پرکاربرد در این قسمت را معرفی می نماییم .

معرفی دوچرخه های درجه یک و دو و متفرقه :

برند درجه یکبرندهایی پر آوازه هستند که چندین  مشخصه اصلی را همیشه همراه خود دارند . در اکثر دسته های اصلی نظیر دوچرخه کوهستان/ جاده (کورسی) / شهری و … دوچرخه تولید می کنند و از همه مهم تر این است که در سایز های مختلف دوچرخه تولید میکند. بصورت مثال : اکثر دوچرخه های سبک کوهستان را با لاستیک های  استاندارد 27.5 و 29 تولید مکنند. دوچرخه جاده یا همان کورسی را در سایزهای S/L/XL/XXL تولید و عرضه می کنند.

برنده درجه دوم : برند های درجه دو درواقع از برندهای درجه یک بسیار مقرون به صرفه تر هستند و این نوع برندها با استاندارد تولید میشوند فقط تفاوت که در برندهای درجه یک دارند در این است که دوچرخه مانند شهری: در تمامی سایز ها نظیر S/M/L/XL/XXL تولید نمی کنند و فقط از یک دوچرخه یک یا دو سایز  تولید می کنند  در واقعه میتوان نتیجه گرفت محدودیت در تولید ارائه سایز دارند . تفاوت دیگر تولید در دوچرخه بانوان است و یا در بخش دوچرخه کوهستان استاندارد چرخ 27.5 و 29 را در تمامی مدلها ندارند. می توان گفت که روی دوچرخه هایی که بیشترین فروش را در بازار دارند مانور میدهند و سعی به دست آوردن آن بخش فروش بازار را دارند.

هزینه  مورد نیاز خرید یک دوچرخه :

پیشنهاد اول :همانطور که می دانید دوچرخه ها بر اساس بدنی آنها و شرکت سازنده آنها و انواع مختلف دوچرخه تقسیم بندی می شود که با توجه به تمامی این موارد هزینه هر دوچرخه متفاوت می باشد پیشنهاد اول ما به شما این است که اگر می‌خواهید از دوچرخه به صورت جدی استفاده کنید بهتر است از دوچرخه های متفرقه و ارزان قیمت استفاده نکنید اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید از دوچرخه های متفرقه استفاده کنید سعی کنید از یک فروشگاه معتبر دوچرخه عرضه می کنند  دوچرخه مورد نیاز خود را خریداری نمایید که حداقل کیفیت مورد نیاز را رعایت نموده باشند

دوم پیشنهاد : پیشنهاد دوم ما این است که تا می توانید اطلاعات مورد نیاز از خرید یک دوچرخه از فروشگاه‌های معتبر را کسب نمایید تا بتوانید با استفاده از اطلاعات مناسب بهترین دوچرخه را با توجه به هزینه خود خرید نمایید .

راهنمای انتخاب سایز مناسب دوچرخه :

انتخاب سایز مناسب دوچرخه بسیار مهم میباشد اگر بخواهیم یک شبیه سازی انجام دهیم شما هیچ وقت نمی توانید یک لباسی که سه سایز شما بزرگتر است یا ۳ سایز شما کوچکتر است را انتخاب و استفاده نمایید دوچرخه نیز با توجه به قد افراد انتخاب آن نیز متفاوت می باشد بس سعی کنید بهترین دوچرخه را با توجه با قد خود انتخاب نماید که شما میتوانید با خواندن مقاله چه سایز دوچرخه مناسب من است با آسان ترین روش دوچرخه سایز مناسب خود را خریداری نمایید .

از کجا یک دوچرخه مناسب بخریم ؟

خرید دوچرخه میبایست از فروشگاه معتبر که همراه با ضمانت بازگشت کالا همچنین ضمانت اصالت کالا باشد . فروشگاه اینترنتی اوگرمتال به عنوان بزرترین نمایند دوچرخه کوهستان ، دوچرخه ویوا ، دوچرخه المپیا ، ….در تهران تمامی محصولات خود را اعم از دوچرخه ، قطعات دوچرخه ، لوازم جانبی دوچرخه با ارائه گارانتی به فروش میرساند همچنین پشتیبانان فروشگاه اوگرمتال شما را برای یک خرید اینترنتی دوچرخه یاری مینمایند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *